به گزارش آشکار، پخش اولین قسمت از سریال «پایتخت ۷» با حجم بالای تبلیغات همراه بود و همین موضوع باعث واکنشهای گسترده کاربران فضای مجازی شد. تبلیغات محصولات خوراکی از جمله برنج، نوشیدنیهای میوهای و شیر، در دل داستان سریال گنجانده شده که انتقادهای زیادی را به همراه داشته است.
تبلیغات پنهان در دل داستان
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جهان صنعت، حجم بالای تبلیغات در سریال پایتخت ۷، درست مانند فصلهای گذشته، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. این تبلیغات که در سکانسهای مختلف و حتی توسط خود بازیگران سریال اجرا میشود، انتقادهای زیادی را در پی داشته است.
این نوع تبلیغات در فصلهای قبلی، خصوصاً «پایتخت ۶»، نیز مورد انتقاد قرار گرفته بود و حتی نویسنده این مجموعه نیز پیشتر به این موضوع اعتراض کرده بود.
اعتراض کاربران به تبلیغات آشکار و پنهان
در قسمت اول پایتخت ۷، علاوه بر پخش باکسهای آگهی بازرگانی طولانی، بخش قابل توجهی از تبلیغات در قالب نمایش مستقیم محصولات توسط بازیگران انجام شده است. این تبلیغات شامل اقلام خوراکی از جمله نوشیدنیهای میوهای، شیر و برنج میشود که در سکانسهای مختلف سریال دیده میشود.
علاوه بر این، پیش از آغاز تیتراژ، آیتم تبلیغاتی ویژهای پخش شد که در آن، خود بازیگران سریال برای معرفی برندهای تجاری حضور داشتند.
واکنشهای منفی کاربران فضای مجازی به حجم بالای تبلیغات در پایتخت ۷، نشان میدهد که این سبک تبلیغاتی میتواند به تجربه تماشای مخاطبان آسیب بزند. بسیاری از کاربران معتقدند که تمرکز سریال بیش از حد روی تبلیغات است و این موضوع از جذابیت محتوای داستانی آن کاسته است.
#پایتخت_۷ #تبلیغات_تلویزیونی #اعتراض_کاربران #سریال_نوروزی #محسن_تنابنده #سیروس_مقدم #شبکه_یک_سیما
انتهای پیام/