۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ انجام شد؛

تفاهم‌نامه ساخت کشتی تمام ایرانی/ توانمندی منحصربفرد قرارگاه خاتم در حوزه دریایی

امضاء تفاهم‌نامه ساخت 15 کشتی از جمله اقداماتی است که در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ رقم خورد.

نمایشگاه اکسپو ، ساخت کشتی

به گزارش آشکار، نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی شاهد اتفاقات و رخدادهای مهمی است که در نمایشگاه امسال می‌توان به امضاء تفاهم‌نامه ۱۵ کشتی اشاره کرد.

باتوجه به توانمندی‌های بی‌نظیر و منحصربفرد قاراگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در حوزه دریایی ساخت این ۱۵ کشتی به متخصصان این قرارگاه سپرده شد.

گفتنی است، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) پیش از این کشتی نفتکش اقیانوس پیمای افراماکس ۲ که دستاوردی بزرگ و محصول اراده ایرانی در جنگ اقتصادی و تحریمی دشمنان بود را به ثمر رسانده است.

شرکت صنعتی دریایی ایران – صدرا در یک نگاه

شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با هدف ساخت و تعمیر کشتی در سال ۱۳۴۷ در بوشهر با تعمیر و ساخت انواع شناورهای دریایی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌های پس از انقلاب بنابر نیاز روزافزون و تقاضای حاکم در بازار خلیج فارس و دریای خزر فعالیت خود را در صنایع فراساحل گسترش داد.

شرکت درحال حاضر مجهز به جامع‌ترین و کامل‌ترین امکانات جهت طراحی، مهندسی، ساخت، حمل و نصب انواع سازه‌ها و شناورها است. این مجموعه دارای کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی در بوشهر و دریای خزر (بهشهر) است که خدمات لازم و وسیعی را در خلیج فارس و دریای خزر تامین می‌کند.

شرکت صدرا با تلاش مستمر در جهت ارتقای سطح تکنولوژی با رعایت استانداردهای بین‌المللی، در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ گواهیـنامه ایزو ۹۰۰۱ در زمینه‌های طـراحی، سـاخت و نصب تاسیسات فـرا ساحلی نـفت و گـاز، کشتی‌سازی، ساخت پایانه‌های نفتی، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلـی و پل شد، و متعاقب آن گواهـینامه‌های بین‌المللی ISO 45001 : 2018 ، ISO 31000: 2018 ISO 14001: 2015 ،ISO 9001: 2015 و ISO 29001: 2015 را اخذ کرده است.

واحدهای مهندسی صدرا مستقر در دفتر مرکزی، کارخانه‌های بوشهر و کارخانه کاسپین برای ارائه خدمات مهندسی در زمینه طراحی پایه، مقدماتی و تفصیلی و همچنین خدمات مهندسی ساخت برای انواع کشتی‌ها، تاسیسات فـراساحلی نفت و گاز، بنـدرسازی و پروژه‌های زیربنایی سازماندهی شده‌اند و به سیستم‌های مدرن سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مجهز هستند.

مجموع نیروی انسانی مجرب و توانمند شرکت از کارکنان دفتر مرکزی تهران، کارخانه‌های بوشهر، کارخانه کاسپین و کارگاه‌های موقت تشکیل شده است که شامل گروه‌های مختلف مدیریت، مهندسی، کیفیت، اجرائی، مالی، اداری و… هستند.

در حال حاضر شرکت صدرا فعالیت‌های زیر را به‌صورت طرح و ساخت (EPC) اجرا می‌کند:
ساخت و تعمیر انواع کشتی‌ها شامل کانتینربر، نفت‌کش، یدک‌کش، لوله‌گذار و …
ساخت سکوهای حفاری دریایی (نیمه شناور و خود بالابر)
ساخت و نصب انواع سکوهای ثابت دریایی نفت و گاز (فرآورش، سرچاهی، زیست و … )
لوله‌گذاری و کابل‌گذاری در دریا
احداث تاسیسات فرآورشی و پالایشگاهی نفت، گاز و پتروشیمی
احداث خطوط لوله نفت و گاز در خشکی
اجرای طرح‌های زیربنایی عظیم
اجرای سازه‌های فولادی مقیاس بزرگ
احداث بندر و پایانه بارگیری فرآورده‌های نفتی
خدمات طراحی و مهندسی بابت کلیه فعالیت‌های فوق

فعالیت‌های شرکت صدرا در حوزه HSE
برگزاری آموزش‌های دریایی شامل دوره بوسیت BOSIAT، دوره‌های چهارگانه برای نفرات اعزامی به دریا
برگزاری آموزش‌های عمومی شامل دوره‌های اطفاء حریق و دوره کمک‌های اولیه عمومی و پیشرفته
برگزاری دوره‌های تخصصی HSE در کارخانجات شامل :
• دوره ایمنی کار در ارتفاع
• دوره ایمنی در جوشکاری
• دوره ایمنی در برشکاری
• دوره ایمنی در برق
• دوره رعایت نظم و نظام کارگاهی
• دوره ایمنی در داربست‌بندی
• و ده‌ها دوره مرتبط در حوزه عملکرد و فعالیت‌های HSE سازمان
دوره‌های HSE در زمینه  Offshore

 

نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ / نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی

نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی تا ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا، حضور داشته و اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف خواهند کرد.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی – مهندسی و پتروشیمی عرضه می‌شود.

این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی تو بی با حضور ۵۰ هیات عالی رتبه برگزار شود.

در این نمایشگاه امکاناتی از جمله هماهنگی جلسات اختصاصی بی تو بی بین بازدیدکننـدگان خارجـی و شرکت‌های ایرانــی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تورهای تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، برگزاری وبینارهای آشنایی با توانمندی‌های صنعتی ایران، برگــزاری وبینارهــای تخصصی، معرفی دسته محصولات منتخب ایـران، انتشار گزارش‌های تخصصی بازار محصولات منتخب صنایع غذایی، انتشار گزارش‌های تخصصی، معرفی محصولات منتخب صنایـع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه می‌شود.

نرم افزارهای تخصصی در این نمایشگاه شامل اطلاعات شرکت‌های حاضر در نمایشگاه شامل، اطلاعات محصولات عرضه شده در نمایشگاه، امکان ثبت میزان رضایت در رابطه با جلسات، امکان برقراری ارتباط مستقیم با مرکز بی‌تو‌بی، نمایش نقشه نمایشگاه و جانمایی شرکت‌ها، امکان ارسال نظرات و پیشنهادات در رابطه با ایران اکسپو فراهم شده است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط