۲۱:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۵

نشست خواهران هیئت رزمندگان اسلام در بیست‌ونهمین اجلاس سراسری

زن، نقطه آغاز مقاومت

در نشست سراسری خواهران هیئت رزمندگان اسلام، دکتر زارعی اقدم با نگاهی قرآنی به جایگاه زن، از او به‌عنوان خاستگاه مقاومت و تمدن اسلامی یاد کرد.

زن در گفتمان مقاومت

به گزارش آشکار، دکتر زهرا زارعی اقدم با تبیینی عمیق از جایگاه زن در گفتمان مقاومت، خانواده را بستر اصلی تمدن‌سازی دانست و زنان را طلایه‌داران ظهور معرفی کرد.

مقاومت؛ گفتمانی فراتر از جنگ، زاییده ایمان است

گفتمان مقاومت دیگر یک واژه نیست؛ جریانی است با پشتوانه قرآنی و عقلانی، که زنان در خط مقدم آن ایستاده‌اند.

در بخش ابتدایی سخنرانی، دکتر زارعی با مروری بر پیشینه تاریخی و قرآنی مقاومت، آن را فراتر از یک تاکتیک دفاعی خواند. وی مقاومت را «بنیان تمدن نوین اسلامی» دانست و تأکید کرد: هر نوع ایستادگی در برابر سلطه، بر پایه هویت ایمانی، نه تنها مشروع، بلکه واجب شرعی است.

نقش زن در هندسه مقاومت؛ از پرورش تا تحول

زن با قدرت تحمل و قدرت تحول، عامل زایش و پایداری تمدن اسلامی است.

او با اشاره به جنبه‌های نرم‌افزاری قدرت زنان، گفت: قدرت نرم در انحصار زن است. از پرورش جنینی تا جنانی، زن خالق تمدن است. خانم زارعی از زنان به‌عنوان صاحبان «قدرت تحول‌آفرین» یاد کرد و آن‌ها را مؤثرترین عوامل تربیت نسلی مؤمن، مقاوم و عدالت‌خواه دانست.

زن در گفتمان مقاومت

زنِ مؤمن، عامل اقتدار و بیداری جهانی

زنی که به کرامت خود آگاه شود، دیگر تسلیم ابتذال فرهنگی نخواهد شد.

دکتر زارعی با انتقاد از پروژه تغییر هویتی زن در تمدن غرب، زنان را به بازیابی عزت خود فراخواند: اگر زن، جایگاه الهی خود را بشناسد، دیگر ابزار تزیینی تمدن الحادی نخواهد بود. او تأکید کرد مادران باید «شعاع وجودی» خود را توسعه دهند تا فرزندانشان در سایه این نور، رشد یابند.

ارکان استمرار مقاومت در خانواده

زن مقاوم، معلم ایمان، بصیرت و امید در خانواده است.

وی سه پایه اصلی مقاومت را «ایمان»، «بصیرت» و «اراده» دانست و تشریح کرد: زن مؤمن باید در برابر جنگ اقتصادی، فرهنگی و روانی دشمن بایستد؛ نه با غر زدن، که با شکرگزاری و نگاه تمدنی به خانه، همسر و فرزند.

دکتر زارعی اقدم، با بهره‌گیری از تحلیل قرآنی، روایات و اسناد انقلاب اسلامی، نشان داد زن در عصر انتظار، نه فقط نگهبان خانه، که مهندس جامعه مهدوی است. سخنرانی او نه‌تنها یک فراخوان برای تغییر فردی و اجتماعی، بلکه تجلی گفتمان تمدن‌ساز زن مسلمان ایرانی بود.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط